MOTIVATIE

Din analiza SWOT a ofertei CCD MH realizata comparativ cu nevoile de formare locale si judetene, pe baza informatiilor colectate prin chestionare si interviuri, au rezultat urmatoarele probleme:

1. Absenta in oferta CCDMH, ca prim furnizor de formare pentru1206 profesori din ruralul judetului MH, reprezentand 40,46% din totalul de 2980 profesori in MH, a unui curs de scriere de proiecte pentru accesare de fonduri europene, aceasta generand cvasi-absenta granturilor prin fostul LLP sau Socrates, pentru profesorii din rural, in timp ce incurajarea mobilitatilor pentru persoanele din rural reprezinta o prioritate nationala a programului Erasmus+ KA1- educatia adultilor;

2. Absenta totala in oferta CCDMH a cursurilor de integrare OER, web 2.0, web 3.0 si social media in educatie, cursuri prin care profesorii pot preda competentele necesare in sec. XXI, elevilor romani care solicita conectarea la prezent, digitizarea procesului didactic, sporindu-i astfel atractivitatea si capacitatea de a genera performanta, prioritate specifica Programului National de Guvernare 2013-2016 si Erasmus+.

3. Experienta limitata a formatorilor CCDMH in dezvoltarea dimensiunii EU si internationalizarii, rezumandu-se la 2 parteneriate cu 2 institutii din Olanda si UK incheiate intr-un proiect POSDRU si la organizarea de simpozioane sau concursuri cu ocazia zilelor internationale, in contextul in care cresterea dimensiunii europene si internationalizarea organizatiilor este un obiectiv specific al Programului Erasmus+;

4. Nivel scazut de competente de livrare de cursuri prin Blended Learning sau eLearning pentru formatorii CCDMH, rezultat din oferta CCDMH care nu include metode inovatoare de predare centrate pe nevoile fromabilului, asa cum prevad prioritatile Erasmus+ in baza Strategiei Europa 2020 de crestere economica pentru urmatorii 10 ani.

5.Nevoia specifica de formare si dezvoltare profesionala a cursantilor CCD MH interferează pe de o parte, cu responsabilitățile familiale, iar pe de alta parte, cu nevoia unui job part time pentru suplimentarea venitului. De aceea, ei sunt preocupati de formare intr-un sistem flexibil, tip Blended Learning, care sa le permita a decide singuri momentele in care invata, timpul alocat invatarii conform nevoilor individuale, momentele in care sustin testarea – personalizarea serviciilor de formare si oferirea de oportunitati de invatare adaptate fiecarui formabil in parte reprezentand o prioritate europeana pentru educatia adultilor in Erasmus+.

In sinteza, au fost identificate, 2 mari probleme ale CCDMH:
1. slaba dezvoltare institutionala europeana si internationala a CCD MH si
2. inadecvarea ofertei de formare a CCD MH la prezent si la nevoile cursantilor.
Speram ca prin prezentul proiect sa rezolvam aceste probleme.

Scrieți-ne un mesaj

Momentan suntem offline. Ne puteți scrie un mesaj și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru lămuriri și detalii.

Bine ați venit pe chat! Vă putem ajuta cu mai multe informații?

apăsați ENTER pentru a trimite răspunsul